חדשות במביט

אוזניות פתוחות מול סגורות

מאת: במביט

 

הבחירה בין אוזניות פתוחות או סגורות תלויה בטעם אישי, תנאי סביבה וצרכים מקצועיים. בפוסט הזה ננסה לסקור את התכונות של אוזניות פתוחות וסגורות תוך התייחסות לצרכים המשתנים.

אוזניות סגורות

אוזניות סגורות מעוצבות כך שיהיה בידוד מלא ככל האפשר מרעשים חיצוניים. האוזניות האלה מאופיינות בד״כ בבסים מודגשים, וההרגשה הכללית היא שהמוזיקה מתנגנת בתוך הראש כשמינימום רעש יוצא או נכנס. כשמאזינים למוזיקה בעיקר במקומות בהם יש אנשים, יש יתרון לאוזניות סגורות מאחר והמוזיקה לא ״דולפת״ החוצה והופכת למטרד, וכך גם שומעים הרבה פחות רעשים חיצוניים שהסביבה מייצרת. האוזניות הסגורות טובות בעיקר למי שמעוניין להנות ממוזיקה בבית מבלי להפריע לסביבה, למי שאוהב להסתובב עם האוזניות ברחוב, בתחבורה ציבורית, ותוך כדי עבודה בסביבה הומה ורועשת. כמו כן  לתקליטנים שעובדים בסביבות רועשות במיוחד, לעורכים מוזיקליים שצריכים בידוד מלא ומקסימום פרטים ועוד.

דוגמה לאוזניות סגורות - Master & Dynamic HM40

אוזניות פתוחות

כפי שמשתמע מהשם שלהן, אוזניות פתוחות מאפשרות לרעש חיצוני להשתלב עם הסאונד שמתנגן דרכן. כמו כן הן מאפשרות למוזיקה ששומעים ״לדלוף״ החוצה ולכן אנשים שנמצאים סביבך יהיו שותפים פסיביים להאזנה שלך. כשמקשיבים למוזיקה דרך אוזניות פתוחות יש הרגשה דומה להאזנה לרמקולים בחדר או להופעה בחלל פתוח, כשאתה נמצא בתוך מקום שיש בו מוזיקה, לעומת תחושת הבידוד של האוזניות הסגורות שבה המוזיקה כביכול מתנגנת בתוך הראש. באופן כללי אוזניות פתוחות נעימות וקלות יותר על הראש ומייצרות פחות לחץ על האוזניים לעומת אוזניות סגורות שהן הדוקות יותר כדי לבודד מרעשים חיצוניים. לאוזניות פתוחות יש נטייה לסאונד צלול יותר, תלוי בסוג המוזיקה.
דוגמה לאוזניות פתוחות - GRADO GS1000e

 

הישארו בעניינים

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אתכם במוצרים חדשים ומלהיבים, מדריכים וכתבות מתחום האודיו ומבצעים שלא כדאי לכם לפספס.

הוסף תגובה