חדשות במביט

מה זו עכבה (impedance) באוזניות?

מאת: במביט

ניסיון להסביר מהי עכבה ללא שימוש במשוואות ובמונחים מדעיים יכול להיות אתגר קשה, ולכן ננסה לפרק את ההסבר ולפשט אותו כדי שיתאים להקשר של האוזניות עם עכבה נמוכה וגבוהה בלבד. 

רוב האוזניות עם עכבה נמוכה (פחות מ 30 אוהם בערך) דורשות מעט כוח כדי להפיק עוצמת קול גבוהה. אוזניות בעלות עכבה נמוכה יעבדו מצוין עם נגני אודיו עם הגברה חלשה יחסית כמו נגנים ניידים, סמארטפונים, אייפודים וכד׳. אוזניות בעלות עכבה גבוהה (יותר מ 40 אוהם בערך) יצטרכו נגנים עם כוח הגברה חזק יותר כדי להפיק עוצמת קול גבוהה. כתוצאה מכך אוזניות בעלות עכבה גבוהה תהינה מוגנות מנזק שעלול להיגרם על ידי שימוש בנגנים בעלי כוח הגברה חזק, בעוד אוזניות בעלות עכבה נמוכה יכולות להיקרע אם מחברים אותן לנגן בעל הגברה חזקה.

לסיכום, אם רוכשים אוזניות עם עכבה נמוכה, לדוגמה אוזניות In Ear עם עכבה של 16 אוהם, יש להקפיד לחבר אותן לנגנים ניידים שעבורם הן נועדו ולהימנע מלחבר אותן למגברי אוזניות חזקים שעלולים לקרוע להן את הממברנה. ואם לדוגמה קונים אוזניות Over Ear פתוחות עם עכבה של 200 אוהם צריך לקחת בחשבון שיהיה צורך לקנות עבורן גם מגבר אוזניות חזק בהתאמה.

הישארו בעניינים

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אתכם במוצרים חדשים ומלהיבים, מדריכים וכתבות מתחום האודיו ומבצעים שלא כדאי לכם לפספס.

הוסף תגובה