חדשות במביט

TIDAL - סוף סוף גם בישראל

כל מה שצריך לדעת על שירות הזרמת המוזיקה שעכשיו זמין גם בישראל

מאת: במביט

שירות הזרמת המוזיקה Tidal הגיע לאחרונה גם לישראל ומאפשר האזנה לקבצי אודיו עד איכות תקליטור. כל הפרטים על השירות החדש, מה הוא מאפשר וכמה זה עולה במאמר הזה שהכנו לכם.

  
Tidal הוא שירות הזרמת המוזיקה הצעיר מבין כמה ותיקים יותר, שעל המפורסמים בהם נמנים פנדורה ו- Spotify, והוא הראשון להיות זמין עבור משתמשים בישראל. הייחוד שלו הוא באיכות הקבצים שהוא מציע, שיכולה להגיע עד לאיכות CD של 16bit/44.1kHz בעוד האחרים מציעים קבצים מכווצים באיכות של עד 320kbps.

המשמעות של שירות הזרמת אודיו היא שניתן להאזין למוזיקה דרך אפליקציה במכשירים ניידים או דרך נגן ייעודי בדפדפן, אבל לא ניתן לקנות את השירים אלה רק לנגן אותם דרך הנגן הייעודי. ניתן להעביר מוזיקה למכשיר ולהאזין לה כשאין תקשורת או כשנמצאים בדרכים ולא רוצים לחרוג מחבילת הגלישה, דבר שהופך להיות רלוונטי בגלל גודלם של הקבצים הלא מכווצים.

מסלול Premium או HiFi

Tidal עובד בשיטת מינוי חודשי, ומציע שני מסלולים לפי איכות הקבצים: המנוי הבסיסי, נקרא Premium, עולה 30 ש״ח לחודש ומציע קבצי מוזיקה בפורמט של AAC (הדומה ל- MP3) באיכות של עד 320kbps. המסלול השני נקרא HiFi והוא מציע קבצים בפורמט FLAC לא מכווצים באיכות השווה לזו של CD שהיא 16Bit/44.1kHz. כדי להנות מהאיכות הלא מתפשרת הזאת צריך להפרד כל חודש מסכום כפול שעומד על 60 ש״ח. שני מהסלולים כוללים גם גישה למאגר גדול של קליפים באיכות HD ללא הפרעות של פרסומות. 

מסך ההגדרות (צילום מסך: ירון צור)
30 יום ניסיון

Tidal מציע להתנסות מהשירות ל 30 יום ללא תשלום אבל תהליך הרישום מחייב מתן פרטי כרטיס אשראי. בסיום תקופת הניסיון החיוב מתחיל אוטומטית, אלה אם נכנסים ומבטלים את המנוי בהגדרות של התוכנה (די פשוט) לפני תום תקופת ההתנסות.

איך זה עובד?

Tidal עובד על טאבלטים וסמארטפונים של אפל או מבוססי אנדרואיד, ועל מחשבים אישיים. בנוסף לכך קיימים מספר סטרימרים של אודיו מחברות שונות שהשירות מגיע מוטמע כבר בתוכם.

קיימים שני מצבים של האזנה למוזיקה:

מצב Online - מחייב חיבור לאינטרנט. ניתן לחבר עד שלושה מכשירים לשירות עבור אותו חשבון, אבל ניתן להאזין למוזיקה רק ממכשיר אחד שקשור לשירות בו זמנית.

מצב Offline - מאפשר לשמוע מוזיקה שהורדנו מבעוד מועד לטלפון ולהאזין להם גם כשהמכיר אינו מחובר לאינטרנט. חשוב לציין שהמשמעות של מצב Offline היא אפשרות האזנה לשירים כל עוד המנוי בתוקף, ולא ניתן להעביר אותם לדיסק אחר לשימוש עתידי בנפרד מהשירות. כמו כן כמות השירים שניתן להוריד במצב זה מוגבלת ע״י כמות הזיכרון הפנוי שעל המכשיר. ניתן להוריד שירים לעד שלושה מכשירים שקשורים לאותו חשבון.

המצב הזה מעולה כשנמצאים הרבה בדרכים וגולשים דרך הרשת הסלולרית ולא רוצים ״לבזבז״ את נפח הגלישה החודשי. כשחוזרים לאיזור עם אינטרנט ב WiFi, ניתן להוריד בלחיצת כפתור אלבומים או קטעים מרשימת ה Offline ולהכניס אחרים במקומם.

ניתן להמשיך להנות מהשירות גם בנסיעות לחו״ל, כל עוד המדינה שמבקדים בה נמצאת ברשימת המדינות שניתמכות בשירות.

השירות מציע רשימות השמעה שונות שמורכבות על ידי כוח אדם מקצועי של Tidal. הרשימות כוללות דברים חדשים ומומלצים שמאפשרים לך להחשף למוזיקה חדשה ומעודכנת, ורשימות של מוזיקה פופולרית לפי ז׳אנרים, מצבי רוח, ארועים ועוד..

מסך ראשי מתוך iPad (צילום מסך: ירון צור)

השירות מציע כמות מדהימה של מיליוני שירים וקטעי מוזיקה שונים אבל עדיין חלש מאוד בכל הקשור למוזיקה ישראלית. מחיפוש שעשיתי על אומנים ישראלים הצלחתי למצוא באופן חלקי בלבד, וגם הם מיוצגים עם חלק קטן מתוך הדיסקוגרפיה שלהם. אולי בהמשך זה יתפתח, אבל כרגע למי שעיקר עניינו זה מוזיקה ישראלית, אין לו מה לחפש כאן.

מנסיון אישי של למעלה מחודש אני יכול לומר שהחוויה ממכרת וההרגשה שלי שיהיה לי קשה מאוד לחזור לאחור לחווייה המסורבלת של ספריות המוסיקה האישיות, שצריך לתחזק על דיסקים ולדאוג ולגבות, לבטל כפילויות, להשיג תמונות לאלבומים ולהיות במרדף מתמיד להשגת דברים חדשים, ואז לדאוג להעביר ולסנכרן אותם למכשירים השונים ולהיות תמיד מוגבל בכמות הזיכרון הפנוי שיש לי על המכשיר.

במהלך החודש שאני עובד עם השירות (אני עובד עם HiFi למרות שאני לא מצליח לשמוע הבדל ניכר) הצלחתי למצוא את הרוב המוחלט של הדברים שחיפשתי, כולל אומני אינדי שוליים וחדשים שאינם נמנים על הלייבלים הגדולים. גם לחובבי הקלאסי צפוייה עדנה גדולה.

עוד דבר חשוב שהשירות מציע זה מידע וביוגרפיה על כל אמן ואלבום, כולל קישורים לאנשים שלקחו חלק בהפקה ובנגינה וכד׳ והמלצות על אומנים דומים ועוד.

מסך הנגן באייפד (צילום מסך: ירון צור)

הישארו בעניינים

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אתכם במוצרים חדשים ומלהיבים, מדריכים וכתבות מתחום האודיו ומבצעים שלא כדאי לכם לפספס.

הוסף תגובה