חדשות במביט

iFi ו- Apple Music - הזוגיות המושלמת

כאשר אפל הכריזה על פורמט ה- Hi-Res החדש שלה שמאפשר הזרמת מוזיקה ב-Lossless - ללא כיווץ והפסדים של סאונד, חשבנו שזאת הזדמנות מצויינת לספר על האופן שבו Apple Music והממירים של iFi הם השילוב המושלם כדי להפיק את המרב מפורמט ה-Lossless החדש של Apple Music.

ההכרזה האחרונה של אפל על Apple Lossless בפלטפורמת Apple Music שלה היא חדשות נפלאות לחובבי המוסיקה בכל העולם.

בהשוואה למה שהיה עד עכשיו בשירות המוזיקה של אפל שהציע רק פורמט מכווץ ש“איבד“ חלק מהמידע המוזיקלי המקורי עם ההמרה חזרה למה שאנחנו שומעים בפועל מהפורמט הדיגיטלי, 'Lossless' לא מאבד שום מידע. הפורמט החדש הזה הוא ברזולוציה גבוהה מאוד, שמגיעה עד לפורמט 24Bit/192Khz שמקובל על אודיופילים כפורמט המועדף.

כדי להפיק את הטוב ביותר מהפורמט החדש של אפל מיוזיק Lossless, יש צורך ב- DAC (ממיר מדיגיטל לאנלוג) להמרת המידע הדיגיטלי (1 ו- 0) לגלים של מוסיקה אנלוגים כדי שהאוזן האנושית תוכל לשמוע אותם.

הממירים של iFi עושים את זה ואפילו יותר. הם תואמים באופן מלא לכל המכשירים של Apple ללא צורך בתוכנה או תוספים נוספים.

מה ההבדל בין פורמט אודיו מכווץ (Lossy) מול לא מכווץ (Lossless)?

האמת, די הרבה!

מתקבל שחזור סאונד יותר טבעי, עם שיפור ניכר בקול של הזמר\ת, הדיוק של תופים והדימוי והגודל של הבמה.

אתה מקבל בילוי קולי הרבה יותר מציאותי של הקול, התופים ובמת הקול.

בפורמט מכווץ תמיד קיימת תחושה של החמצה כי יודעים שהמידע היה קיים במקור אבל לא ניתן לשמוע אותו. הצליל שמתקבל מפורמט מכווץ הוא יותר בוצי, לעומת הלא מכווץ שניכר שהצליל שלו יותר חד, פריך ואוורירי.

מה צריל כדי לנגן מוזיקה בפורמט Apple Lossless?

מקור: https://support.apple.com/en-gb/HT212183

* דרוש מנוי מתאים לביטול נעילת הגדרות 'איכות שמע‘ (Audio Quality).

עם Macbook או כל מחשב אחר של אפל, כדי להזרים את מוסיקה בצורה מיטבית, צריך שתהיה מותקנת מערכת הפעלה OS X 11.4 עם מינימום 8GB RAM.

  1. פותחים את אפליקציית Apple Music.
  2. בשורת התפריטים בוחרים Music > Preferences.
  3. לוחצים על הכרטיסיית Playback.
  4. תחת איכות שמע ( Sound Quality *), בוחרים או מבטלים את הבחירה באפשרות Lossless כדי להפעיל או לכבות אותה. מכאן ניתן גם לשנות את הגדרות של ההזרמה וההורדה של קבצי אודיו ב- Lossless.
    * עבור Lossless - רזולוציה מקסימאלית של 24 ביט / 48kHz
    * עבור Hi-Res Lossless - רזולוציה מקסימאלית של 24 ביט / 192kHz

ממירים של iFi שמחוברים באמצעות USB יבטיחו הזרמה מאפל מיוזיק ללא כיווץ וללא שינויים ביחס למקור. פשוט לחבר אוזניות ולשמוע את המוזיקה עם כל הפרטים!

https://www.bambit.co.il/collections/dacs/products/ifi-audio-zen-dac-v2-dac

עם אייפון, יש צורך בגרסה עדכנית (אייפון 7 ואילך) עם מערכת הפעלה iOS 14.6 האחרונה.

  1. עוברים אל הגדרות (Settings) > מוסיקה.
  2. מקישים על איכות שמע (Audio Quality).
  3. מקישים על '‘Lossless Audio כדי להפעיל או לכבות אותו. מכאן אפשר לבחור את איכות השמע * להזרמה ולהורדת אודיו.
    * עבור Lossless - רזולוציה מקסימאלית של 24 ביט / 48kHz
    * עבור Hi-Res Lossless - רזולוציה מקסימאלית של 24 ביט / 192kHz

חשוב מאוד! צריך לדאוג למתאם בין USB ל- Lightning. בלי זה, האייפון לא ישלח את האות הדיגיטלי. צריך לחבר את המתאם לאחד מהממירים הניידים של iFi כמו HIP-DAC. מחברים את אוזניות ושומעים את נגה ארז שלא באמת יודעת מה קורה בסוף העולם. נקווה שיש שם מוזיקה טובה :)

https://www.bambit.co.il/collections/portable-dac/products/ifi-audio-hip-dac-dac

חשוב לזכור! לא ניתן להשמיע Hi-Res של Apple Lossless באמצעות אוזניות אלחוטיות ברזולוציה הגבוהה יותר מכיוון שהן מוגבלות ל -96kHz, כך שממיר DAC נפרד ומערכת אוזניות עם כבל נחוצים כדי לחשוף את האיכות המלאה.

לראות את הרזולוציה לפי צבע נורת הלד!

כדי לקבל רזולוציה אמיתית מלאה של Apple Lossless Hi-Res, צריך למצוא אלבום שהוא ברזולוציה של 24Bit/192kHz. צריך לשים לב שקיימים הרבה אלבומים שהם ב- 44kHz או 96kHz - שאיתם צבע החיווי של הלד ברוב הממירים של iFi ישאר אותו דבר (על פי המידע במדריך למשתמש). יש לשים לב שב- ZEN DAC V2 לדוגמה, הלד יהיה בצבע לבן עם קבצי 192kHz. ולעומת זאת, כל ממיר שהוא Renderer בלבד, הלד ישאר בצבע ירוק שמכסה את כל קצבי הדגימה עד 192kHz. 

מומלץ לנסות לנגן אלבום כמו X&Y של קולדפליי שכולו ברזולוציה גבוהה ללא כיווץ עם קצב דגימה של 192kHz. אם לא מקבלים את הצבע הנכון בחיווי הלד זה עניין של הגדרות תוכנה, מאחר וההגדרות ניתנות לשינוי על ידי המשתמש, בדיוק כמו בשירות TIDAL. אפל מאפשרים לך לראות את הקצב הדגימה לכל קטע מוזיקלי, כך שניתן לראות מה בדיוק נשלח אל הממיר.

תמיכה מלאה ב- Dolby Atmos

בנוסף לרזולוציה גבוהה ללא כיווץ, אפל מיוזיק הציגה גם את Dolby Atmos שמכונה על ידם “Spatial Audio” שנתן את התחושה שהסאונד היקפי ומחוץ לראש ואופף את המאזין מכל הצדדים. ממירי ה- DAC של iFi תומכים בצורה מלאה ב- Dolby Atmos. כדי להגדיר את זה יש לגשת באפל מיוזיק ל- Setting > Music > Dolby Atmos. להתנסות, ניתן לקחת כאלבום לדוגמה את נורה ג‘ונס ”Dont Know Why“. החוויה מהאטמוס יכולה להיות שונה משיר לשיר והיא די אישית. 

חשוב לדעת! אפל מיוזיק תומכת ב- Dolby Atmos ב- OSX ו- iOS בלבד. לא ניתן כרגע לקבל את התכונה הזאת במחשבים PC עם חלונות.

דבר אחד נוסף…

לכל ממירי ה- DAC של iFi יש יתרון חשוב נוסף על האחרים, וזה עיצוב המעגל המאוזן (Balanced). זה כמו ההבדל בין רכב עם הנעה קדמית לכזה עם הנעה כפולה (4WD) רק בעולם האודיו. 

המעגל המאוזן בהשוואה לרגיל (Single-Ended) הנפוץ פשוט מייצר עד פי ארבע כוח לאוזניות שלך, כך שהן מקבלות את הכוח שהן צריכות וידחוף אותן עם הרבה אנרגיה לסאונד עסיסי ודינמי. 

הישארו בעניינים

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אתכם במוצרים חדשים ומלהיבים, מדריכים וכתבות מתחום האודיו ומבצעים שלא כדאי לכם לפספס.

הוסף תגובה