חדשות במביט

איך לקבל סאונד טוב יותר מהאוזניות שלך

השינוי שמגבר אוזניות ו/או ממיר מדיגיטל לאנלוג (DAC) יכולים לעשות למוזיקה שלך

מאת: במביט

כשמחברים את האוזניות ליציאה הייעודית במחשב או בסמארטפון, מתחברים למעשה ליציאת כרטיס הקול שתפקידו להמיר את קבצי האודיו הדיגיטליים לפולסים אנלוגיים (DAC) ואת הפולסים האלה להגביר לרמה כזאת שתוכל לדחוף רמקולים או אוזניות ברמה בסיסית, כאלה שמאופיינים בכך שהם לא איכותיים במיוחד ונצילים בד״כ, זאת אומרת, קלים לדחיפה ושאינם דורשים הגברה מיוחדת. כרטיסי הקול האלה לא נועדו לאפשר לקבל איכות גבוהה ביצועים.

במידה ויש לך אוזניות פשוטות והדרישות שלך הן בסיסיות, כרטיס הקול המובנה נותן פתרון מצויין. אבל במידה וקיים רצון להעלות את הרף ולהתחיל להנות באמת ממוזיקה מהמחשב או מהסמארטפון, ולצורך כך גם נקנו גם אוזניות משופרות וקיימת הקפדה גם על איכות הקבצים, הנה כמה פתרונות שיכולים לסייע לאוזניות שלך להגיע לביצועים מקסימליים ולהשמע במיטבן.




מגבר אוזניות

כאמור, יציאת האוזניות שבמחשב, בסמארטפון ואפילו במגבר הקולנוע הביתי שלך היא לא חזקה ואיכותית במיוחד. היציאה חזקה מספיק עבור אוזניות בסיסיות שהן בד״כ קלות להנעה ומספקות תוצאה בינונית. בדיוק כמו שמגבר סטריאו חזק יכול לגרום לרמקולים בסלון להשמע טוב יותר, כך גם מגבר אוזניות יעודי יכול לעשות לאוזניות שלך. כשאוזניות איכותיות מקבלות יותר כח מהמגבר, ניתן לשמוע יותר פרטים ודינמיות מהמוזיקה שלך.

 

בשילוב של אוזניות מעולות יחד עם מגבר אוזניות ו DAC באיכות גבוהה, ניתן לקבל איכות של סאונד ברמה של מערכת סטריאו שעולה עשרות מונים יותר

 

מגברי אוזניות מגיעים בשתי תצורות; כמגבר בלבד, או מגבר המשולב עם ממיר מדיגיטל לאנלוג (DAC). המגבר מתחבר למקור האודיו עם כבל RCA או מיני, ובמידה והמגבר כולל גם ממיר DAC, החיבור יהיה בחיבור דיגיטלי עם כבל USB.

כיום קיימים מספר מגברים הכוללים ממירי DAC איכותיים שניתן לחבר אותם גם למחשב וגם לסמארטפונים ובכל להנות ממוזיקה טובה יותר גם בבית וגם בחוץ.

ממיר מדיגיטל לאנלוג - DAC

ממיר מדיגיטל לאנלוג קיים בכל מכשיר שמסוגל לנגן קבצים דיגיטליים, וזה כולל כל מחשב, סמארטפון, נגן דיסקים, נגן MP3, סטרימר וכד׳. הממיר הוא למעשה רכיב קטן ש״יודע״ לקבל קבצי אודיו דיגיטלים ולהפוך אותם לאותות אנלוגיים שאותם מעבירים לאוזניות או לרמקולים שלך.

מאחר והמכשירים מהם אנו שומעים מוזיקה נועדו לעשות הרבה מאוד דברים אחרים שלגמרי לא קשורים למוזיקה (כמו להיות מחשב או טלפון חכם), לא הושם דגש על רכיב ההמרה של האודיו ובד״כ נעשה שימוש ברכיב פשוט וזול שנותן תוצאה בסיסית בלבד. בנוסף לכך, מאחר והרכיב מגיע כחלק מלוח האם של המכשיר הוא סובל מהפרעות ורעשים שנגרמים עקב סביבת העבודה העמוסה ברכיבים חשמליים, וברמת דיוק בהמרה נמוכה יחסית שנגרמת עקב משימות חישוביות רבות שמועמסות על ה CPU של המכשיר/מחשב.

ממיר DAC חיצוני ויעודי משפר באופן ניכר את איכות הסאונד של הקבצים הדיגיטליים שלך. ניתן לקבל איתו הרבה יותר פרטים ודינמיות, בס עמוק והדוק יותר, ובמה גדולה יותר.

קיים מגוון גדול של מגברים וממירים ברמות ובגדלים שונים בהתאם לתקציב, לצרכים ולרמת הניידות הנדרשת, החל מדגמים ניידים בגודל של דיסק און קי ועד לדגמים נייחים המיועדים לשימוש שולחני או סלוני. כל אחד מהם משפר בצורה ניכרת את איכות האודיו ביחס לכרטיס הקול הסטנדרטי, ובנוסף הם מספקים יותר כח עבור האוזניות שלך.  מגבר עם ממיר איכותי יחד עם אוזניות טובות יכולים להפוך את המחשב או הנגן שלך למערכת איכותית ולגרום לך להנות מהמוזיקה כמו שאף פעם לא חשבת שאפשר.

חיבור DAC ומגבר אוזניות למחשב דרך USB לקבלת איכות סאונד ועוצמה טובים יותר 

 

הישארו בעניינים

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אתכם במוצרים חדשים ומלהיבים, מדריכים וכתבות מתחום האודיו ומבצעים שלא כדאי לכם לפספס.

הוסף תגובה