חדשות במביט

איפה אפשר לקנות או להוריד מוסיקה ברזולוציה גבוהה?

מספר הולך וגדל של חברות ואתרים מציעים מבחר גדול של קבצי אודיו ברזולוציה גבוהה, חלקם מציעים קבצים לרכישה בהורדה ישירה למחשב, וחלקם מציעים מנויים חודשיים שבמסגרתם ניתנת גישה חופשית למבחר אדיר של מוזיקה שזמינה למנויים, כל הזמן ומכל מכשיר, בין אם ממחשב אישי, טאבלט או סמארטפון.

 

HD Music Sources

ריכזנו עבורכם את האפשרויות האיכותיות והטובות ביותר:

 

HDTracks
מהחברות המובילות והראשונות שמציעות מבחר גדול מאוד של מעל 10,000 אלבומים ברזולוציה גבוהה ללא כיווץ והתפשרויות.

לטענת החברה הם חברו לכל הלייבילים הגדולים, כולל סוני, וורנר ויוניברסל כדי לייצר את הקטלוג הגדול ביותר של קבצי אודיו ברזולוציה גבוהה.

Tidal
שירות הזרמת המוזיקה הצעיר מבין כמה ותיקים יותר, שעל המפורסמים בהם נמנים פנדורה ו- Spotify, והוא הראשון להיות זמין עבור משתמשים בישראל. הייחוד שלו הוא באיכות הקבצים שהוא מציע, שמגיעה עד לאיכות CD של 16bit/44.1kHz בעוד האחרים מציעים קבצים מכווצים באיכות של עד 320kbps.
טידל עובד בשיטת מינוי החודשי, ומציע שני מסלולים לפי איכות הקבצים:
המנוי הבסיסי, נקרא Premium, עולה 30 ש״ח לחודש ומציע קבצי מוזיקה בפורמט של AAC (הדומה ל- MP3) באיכות של עד 320kbps.
המסלול השני נקרא HiFi והוא מציע קבצים בפורמט FLAC לא מכווצים באיכות של CD. כדי להנות מהאיכות הלא מתפשרת הזאת צריך להפרד כל חודש מסכום כפול שעומד על 60 ש״ח.

מאחר ומדובר בשירות שווה ביותר ואנחנו חושבים שככה שומעים מוזיקה היום, כתבנו עליו פוסט שלם. כדאי לקרוא ולהתנסות!

Spotify
שירות הזרמת המוזיקה שכבש את העולם הגיעה לארץ באיחור אופנתי ומייד הפך לברירת המחדל עבור משתמשים רבים, בזכות המבחר העצום של המוזיקה שהוא מציע והממשק המאוד נח וידידותי. מה שהופך אותו לרלוונטי במיוחד עבור הקהל הישראלי הוא אוסף אדיר של מוזיקה ישראלית מכל הזמנים שזמינים להאזנה.
השירות של ספוטיפיי ניתן בשני מסלולים, חינמי או בתשלום חודשי - במסלול החינמי קיימות פרסומות מדי פעם וקיימת הגבלה על מספר הקפצת שירים שניתן לעשות פר יום. במסלול בתשלום מוסרות כל המגבלות וניתן להאזין לכל המוזיקה מכל מכשיר, כמו גם להוריד מוזיקה למכשירים ניידם כדי לשמוע כשאין קליטת סלולאר או WIFI.
בניגוד לשרותים כמו Tidal, איכות האודיו בספוטיפיי נמוכה יותר ואינה מוצעת באיכות ללא דחיסה, אבל היא עדיין נשמעת נהדר והיא מספקת את רוב צרכני המוזיקה. 

Deezer
שירות הזרמת מוזיקה שמציעה מבחר גדול של מוזיקה באיכות משתנה בהתאם לחבילות המוצעות. קיימת גרסה חינמית שמציעה איכות סטרימינג בסיסית עם הגבלה על מספר ההקפצות של השירים שניתן לעשות בכל יום. בגרסאות בתשלום, ניתן לבחור בין חבילות בסיסיות לחבילות משפחתיות (עד ששה משתמשים) או פרימיום שמיועדת לאודיופילים ומציעה איכות גבוהה של סטרימינג ללא דחיסה באיכות של CD.
אחד הפיצ'רים החזקים בשירות הוא ה- FLOW שמאפשר האזנה למוזיקה שנבחרת על ידי אלוגריטם של השירות שבוחר מוזיקה שמתאימה לכל משתמש לפי הרגלי ההאזנה שלו והאומנים שהוא אוהב. 

Apple Music
שירות הסטרימינג הגדול והעשיר ביותר בתכנים מבית אפל. ספריות אדירות של מוזיקה מכל הסוגים והשפות, כולל מגוון אדיר של מוזיקה ישראלית מכל התקופות. השירות מציע סטרימינג עם דחיסה באיכות נמוכה מזו המוצעת על ידי שירותי הפרימיום של דיזר וטידל, אבל גבוהה מזו שביוטוב ומספקת עבור רוב המשתמשים. מוצעות חבילות למשתמש בודד או משפחתיות.

Naim Label
חברת Naim הידועה כיצרנית מערכות סטריאו ביתיות איכותיות, מציעה גם מבחר של קבצי אודיו ברזולוציה גבוהה, כולל מוזיקה שייכת ללייבל הפרטי שלה. באתר ניתן למצוא קבצי MP3 באיכות של 320kbps ועד קבצים ברזולוציה גבוהה של עד 24bit/192kHz בפורמט WAV, FLAC או ALAC. המחיר של אלבומים נע בין 10-17 פאונד.

Linn Records
באתר הזה תוכלו למצוא קבצים באיכות סטודיו מאסטר ברזולוציות שונות החל מ MP3 ב 320kbps ועד 24bit/192kHz בפורמט FLAC או ELAC.
המחירים משתנים בין 10 פאונד לאיכות CD - 16bit/44.1kHz ועד 18 פאונד לרזולוציות הגבוהות.

Bowers & Wilkins Society of Sound
חברה נוספת המוכרת כיצרנית מוצרי אודיו שמציעה מגוון של אלבומים באיכות סטודיו מסטר. באתר ניתן לבצע רישום ולקבל גישה לאלבומים שאינם מוצעים בחנות. ההאלבומים מוצעים ברזולוציה גבוהה של 24bit ומחירים 15$-22$.

PonoMusic
רבות דובר על הפרוייקט של ניל יאנג שמציע נגנים ושירות רכישת קבצים ברזולוציה גבוהה, וסוף סוף האתר פועל וניתן לקנות ממנו אלבומים וקבצים. הקבצים המוצעים אינם מוגנים ואו מוגבלים לנגינה בצורה כלשהי (free-DRM) ומגיעים ממיטב הלייבלים בעולם.
ניתן לרכוש אלבומים שלמים או במקרים מסויימים גם קבצים בודדים במחירים של בין 13$-23$ בהתאם לרזולוציה של האלבום.

Qobuz
אתר שמציע יותר מ 20,000 אלבומים ברזולוציות גבוהות החל מאיכות CD של 16it/14.1kHz ועד 24bit/192kHz. קיימים קבצים באיכות גבוהה שמוצעים גם דרך שירותי הזרמת קבצים שלהם.

הפילהרמונית של ברלין
אתר חובה לחובבי מוסיקה קלאסית! הפילהרמונית של ברלין מציעה איכות ומבחר יוצאים דופן של קונצרטים שהוקלטו באיכות גבוהה ביותר. כדי לממש זאת גויס כסף מדוייצ׳ה בנק ונעשה שימוש בטכנולוגית הקלטה של סוני. הביצועים מוזיקליים ואיכות שמע יוצאים מן הכלל.
ניתן לרכוש מנוי של הפילהרמונית על בסיס מינויים חודשי או שנתי. מנוי עולה 15 יורו לחודש ועל מינוי שנתי קיימת הנחה בד״כ.

 

אתרים אחרים:

2L - אתר נורבגי שמציע קבצים באיכות של עד 24bit/96kHz וגם ב DSD

7Digital - מציע קבצים בפורמט FLAC ב 24bit

HD Klassik - מציעים להורדה קבצים של מוזיקה קלאסית ברזולוציה גבוהה

 

הישארו בעניינים

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אתכם במוצרים חדשים ומלהיבים, מדריכים וכתבות מתחום האודיו ומבצעים שלא כדאי לכם לפספס.

הוסף תגובה