חדשות במביט

הרמקולים שלנו לא ירגלו אחריך

לאחרונה קיימת דאגה רבה מריבוי המכשירים החכמים שמקיפים אותנו

 

הירח מטיל אור חיוור ויוצר רשת מעויינים מעוקמים על השולחן. רמקול חכם ממתין בסבלנות כמה סנטימטרים מאחור, מסתתר בין הצללים. ריח קל של סיגריות וקפה מגיע מכיוונו. הרמקול נוקש באצבעותיו בהתקף חרדה קצר, הוא עוקב אחרי כל מילה שנאמרת בחדר.. כל מילה ומילה… ממתין לסימן. ברגע שהמילה הזאת נאמרת, הנבל הזה יסתער. גבר או אשה חסרי מזל, איפשהו, יתעוררו בשעות הקטנות לפנות בוקר כשהעיניים השחורות והקרות של הרמקול מתבוננות ישר אליהם ללא הבעה… 

טוב, אז אולי זו קצת הגזמה, אבל יש הרבה מקום לדאגה מריבוי ההתקנים החכמים שמרגלים אחרינו

זה לא סוד שהסמרטפון מאזין לכל שיחה פרטית שלך, המחשב הנייד יודע איפה אתה בכל רגע נתון, והטאבלט יכול לעשות רשימה מדוייקת של מה שיש לך בכל אחד מכיסי המכנסיים (שוב הגזמה, אבל הבנת את הכוונה..). אבל העובדות הן, שברוב המקרים, אנו מאשרים להתקנים החכמים והיישומים לרגל אחרינו בכל רגע נתון. איך? בד”כ זה קורה כאשר המכשירים שלנו מציגים תנאי שימוש מעודכנים, שאין סיכוי שניקרא אותם, ואנחנו בד”כ פשוט לוחצים כל “מסכים”.

הטכנולוגיה נהיית מפחידה יותר

מה לגבי מכשירים חכמים כמו אלכסה וגוגל הום, שנדמה שמקשיבים לכל מילה ורחש בטווח שלהם בכל רגע נתון של היום. כשחושבים על זה קיימת סיבה לגיטימית לחשש. האמת היא שהמכשירים האלה לא אמורים להקליט את השיחות שלך, אלא רק ל”מילים מעירות” (כמו הי סירי\אלכסה\גוגל וכד’) כאלה שגורמות למכשירים להתעורר ולפעול. מייד עם התחלת הפעולה המכשיר מתחיל להקליט את ההוראות שלך אליו, המילים עוברות ניתוח והוא עושה את הפעולות הנדרשות בהתאם. עד שנאמרות אותן מילים מעירות, המכשירים אמורים רק להקשיב ולהמתין לאותו רגע שבו המילים האלה יופיעו. הנושא הזה הוא באחריות היצרנים של המכשירים והתוכנות, אבל היו מקרים עם תקלות בהן תוכן שלם של שיחות פרטיות דלף לצד שלישי… למרות שתקלות כאלה קורות לעיתים נדירות, כשהן קורות זה ממש לא נעים, ואפילו די מפחיד.

מלבד תקלות או "פרשנויות שגויות של פקודה", תקלות אחרות יכולות להתרחש כמו "התקפות דולפין". התקפות דולפין הן פקודות שמועברות לרמקול חכם בתדר שהאוזן האנושית לא שומעת - מחקרים הראו שסוגי פקודות אלה אפשריות והן יכולות לשלוט על המכשירים. מכשירים חכמים יכולים לשמש גם כהתקני ריגול עבור גורמי אכיפת חוק. חובבי טכנולוגיה אומרים שפריצה לרמקול חכם היא עניין פשוט; ושניתן להפוך רמקולים חכמים לכלי ריגול עם ידע בסיסי בקוד.

יהיו אנשים שלא תהיה להם בעיה עם פוטנציאל הסיכון הזה, וזה בסדר גמור, אבל עבור אותם רבים שמעדיפים ללכת על בטוח, יש פתרון מצויין - פשוט לצמצם למינימום את המכשירים החכמים שיש להם יכולת האזנה. בעולם המודרני אנחנו כנראה כבר לא יכולים לשרוד ללא סמרטפונים, שמזמן הפכו לכלי ההשרדות וקיום הכרחי, אבל על מכשירים אחרים כמו רמקולים חכמים ניתן לוותר.



האם הרמקולים של Audioengine מאזינים?
התשובה היא חד משמעית לא!

הרמקולים של Audioengine הם רק רמקולים… אבל הם רמקולים מדהימים! למרות שבמוצרים רבים של Audioengine מוטמעים מקלטי בלוטות’ באיכות גבוהה ביותר, אף פעם לא שולבו טכנולוגיות של זיהוי קול באף אחד מהמוצרים שלהם. כל המוצרים שלהם מאפשרים לך להזרים אודיו ממכשיר אחד למשנהו, מבלי שניתן יהיה לפרוץ אליהם או לקודד משהו אחד דרכם. יש הרבה שמעדיפים לתת הוראות לרמקול החכם שלהם, אבל אם נח לך להשתמש בסמארטפון שלך, עדיף פשוט לנגן משהו על ידי פתיחה של ספוטיפיי, יוטוב וכד’. הכי פשוט והכי קל, ואין סכנה שהפקודות שלך יובנו לא נכון או השיחות הפרטיות שלך ידלפו לצד שלישי.

הרמקולים של Audioengine הופכים לחלק מהבית שלך

המעצבים והמהנדסים של Audioengine משקיעים המון זמן בלתכנן מוצרים שיתאימו לסביבת המגורים והעבודה שלך, ויעניקו לך את שעות רבות של האזנה לאודיו באיכות גבוהה ביותר עם המוזיקה האהובה עליך. זה בדיוק מה שחשוב, לא?

 

הישארו בעניינים

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אתכם במוצרים חדשים ומלהיבים, מדריכים וכתבות מתחום האודיו ומבצעים שלא כדאי לכם לפספס.

הוסף תגובה