חדשות במביט

מדריך קניית אוזניות איכותית

לשמוע מוזיקה זאת חוויה נהדרת ורב חושית. שירים ויצירות מוזיקליות יכולים לעורר אצלנו מגוון רחב של תגובות, מרגש שמחה עז לתחושת רוגע שמתפשטת בכל הגוף. אחד האלמנטים שתורמים לחוויה הזאת הוא האוזניות, שהן הגורם המתווך בין אוזנינו לבין הסאונד. כשהן לא איכותיות מספיק זה יכול לפגוע בחוויה השלמה, והפוך- כשהאוזניות הן ברמה גבוהה, וניתן לשמוע כל צליל באס ופריטת מיתר במלואם, החוויה המוזיקלית מתעצמת. אז בין אם אתם אנשי מקצוע בתחום הסאונד, גיימרים מושבעים או פשוט חובבי מוזיקה שלא מוכנים להתפשר על איכות, בחירת אוזניות היא מהותית בכדי שתוכלו להנות מהחוויה הכוללת של שמיעת מוזיקה. אז איך לקנות אוזניות? האם ללכת על אוזניות גדולות אלחוטיות? אוזניות פנימיות מבטלות רעש? החלטנו לבוא לעזרתכם ולהכין לכם מדריך לבחירת אוזניות. 

 

איזה סוגי אוזניות קיימים בשוק?

בימינו אנו נמצאים בשיא הפריחה הטכנולוגית בשלל התחומים, ביניהם תחום האוזניות. חברות רבות נכנסו אל התחום ומנסות לשכלל את המוצרים שלהם מרגע לרגע. קיימות אוזניות In ear שנכנסות אל תוך האוזניים או אוזניות On ear שמתלבשות מעליהן, יש אוזניות אלחוטיות או אוזניות עם כבל, אוזניות עם פיצ'רים של בלוטות' או מיקרופון, אוזניות שמתמחות בביטול רעשים ועוד. בנוסף, כל חברה פיתחה לעצמה את הטכנולוגיה שתאפשר מעבר ופיזור סאונד מדויק יותר, אם זה בחיווט האוזניות או עיצוב הכריות של האוזניות. עם המגוון הרחב הזה כל אחד יכול למצוא את האוזניות שמתאימות לו ביותר.

 

לפי מה כדאי לבחור אוזניות?

אז איך לבחור אוזניות? יש כמה שאלות שכדאי לשאול את עצמכם כשאתם ניגשים לבחירת אוזניות טובות, שלפיהן ניתן יהיה להחליט איזה אוזניות מתאימות לכם.

-איפה אתם רוצים להשתמש באוזניות- בבית, בחוץ, באולפן? אם אתם רוצים להשתמש באוזניות איכותיות כשאתם בחוץ, אתם זקוקים לאוזניות שטובות מאוד בביטול וחסימת רעש, לדוגמא האוזניות הסגורות של חברת Meze. האם אתם רוצים אוזניות איכותיות שתוכלו לעבוד איתן ולא יהיו בולטות לעין? אוזניות In ear של חברת campfire יכולות להיות הנכונות בשבילכם. יש לשים לב למדד הדציבל למיליוואט, דרכו ניתן לבחון את רגישות האוזניות. ככל שהמספר גבוה יותר, כך ניתן לשמוע מוזיקה בעוצמה גבוהה יותר, ולדעת האם האוזניות מתאימות לסביבה רועשת יותר.

-מה מטרת השימוש באוזניות? אם אתם מוזיקאים ואתם צריכים לשמוע את ההקלטות שלכם באיכות הגבוהה ביותר, כדאי לחפש אוזניות שמותאמות לכך, לדוגמא אוזניות פלאנריות של Hifiman שנחשבות לאוזניות עם אחוזי עיוות נמוכים ביותר. לגיימרים שבינינו, שתוהים איך לבחור אוזניות גיימינג, נמליץ שכדאי לבדוק את איכות המיקרופון והסאונד ההיקפי. יש אוזניות שמתאימות את הסאונד ההיקפי שלהן לתנועת הראש, כמו Audeze Mobius, מה שמוסיף מאוד לחווית המשחק.

-מהי איכות הסאונד הרצויה? מדריך בחירת אוזניות לא יהיה שלם בלי לדבר על הפרמטר הזה. בעת בחירת אוזניות שמע יש לבדוק במפרט הטכני את הפרטים השונים. אחד מהאלמנטים החשובים ביותר הוא הדרייבר, מה שלמעשה מפיק את הצליל באוזניות. ככל שהדרייבר גדול יותר- הביצוע שלו יהיה טוב יותר. בנוסף, יש שני סוגים של דרייברים- דרייבר דינמי שטוב בהפקת צלילים נמוכים, ודרייבר מסוג BA שטוב עם צלילים גבוהים. לעיתים יש יותר מדרייבר אחד, מה שמעלה את הסאונד לרמה גבוהה ביותר.

בנוסף לכל אלה, כדאי לבדוק שהאוזניות שאתם בוחרים יושבות טוב על או בתוך האוזניים ושהן מיוצרות על ידי חברה מוכרת ומקצועית שנותנת אחריות על המוצר. מדובר במוצרי פרימיום ולכן יש לנקוט בכל אמצעי הזהירות האפשריים. יש לשים לב גם לחיבור שהאוזניות מאפשרות. כך תוכלו לוודא שבידכם גם אוזניות לפלאפון טובות וגם אוזניות לשימושים האחרים שלכם.

 

לסיכומו של דבר

בחירת אוזניות היא תהליך חשוב שבו כדאי לשקול את כל הפרמטרים השונים, כדי שבסופו תוכלו לצאת עם המוצר שמתאים לכם ביותר. אצלנו בבמביט תמצאו מוצרים שנבחרו בקפידה על ידי המומחים שלנו ותוכלו גם להיעזר בהם בכל שאלה שיש לכם בנוגע לאוזניות. אם אתם רוצים לרכוש אוזניות איכותיות למוסיקה,  לגיימינג וכל שימוש אחר ניתן להיכנס לקטלוג שלנו בחנות ולצפות במגוון המוצרים המעולים שברשותנו. בנוסף, ניתן לפנות אלינו בכל עת ונשתדל לענות בהקדם.

הישארו בעניינים

הרשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו נעדכן אתכם במוצרים חדשים ומלהיבים, מדריכים וכתבות מתחום האודיו ומבצעים שלא כדאי לכם לפספס.

הוסף תגובה